Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Express Diet - 7 proteinových jídel

Imunita na talíři

11.08.2009
Jídlo Naše imunita je velmi složitý provázaný systém, který ovlivňuje jak řada faktorů vnějších, tak vnitřních. Zvyšující se výskyt alergických a autoimunitních onemocnění dává tušit, že s imunitou naší populace to jde generaci od generace z kopce. Na první pohled by se zdálo, že na vině je znečištění životního prostředí, ale doopravdy je to jen jedna z mnoha příčin. Imunitu obecně velmi poškodilo a stále poškozuje plošné užívání antibiotik, jejichž časté podávání nebo dokonce vyžadování odráží dle mého názoru absolutní nedůvěru ve vlastní obranné mechanismy těla.

Mezi další vlivy, které imunitu zásadně ohrožují, patří nepochybně stres, nedostatek spánku a aktivního odpočinku a v neposlední řadě JÍDLO. To, co jíme, se dostává do kontaktu s naší střevní sliznicí, která je prvním kolbištěm pro boj s nezvanými hosty – místem naší nespecifické imunity. Pokud jsou střeva zatěžována přemírou bílého cukru, chemickými látkami z potravy, rychlým občerstvením, přepálenými tuky a alkoholem, není divu, že trpí a jejich tolerance proti patogenům klesá. Zvyšuje se tzv. propustnost střeva a cizorodé látky pronikají vesele do vnitřního prostředí organismu. To má pak za následek samotnou infekci, ale také alergické projevy a celkové snížení imunity. Jídlo je proto alfou a omegou pro udržení silného imunitního systému. Pro přehlednost a údernost textu uvádím zásady správného stravování v bodech:

 

  1. Respektovat pravidlo region + sezona – jíst ty plodiny, které v danou dobu vyrostou tam, kde žijeme.
  2. Jíst pravidelně několikrát denně potravu v co nejpřirozenějším stavu a netrpět hlady.
  3. Zvýšit podíl zeleniny a obilovin ve stravě.
  4. Po druhém roce života výrazně omezit všechny mléčné výrobky.
  5. Vyvarovat se přemíry lepku v potravě a místo klasického pšenično-žitného chleba zařazovat výrobky z kukuřice, jáhel či rýže.
  6. Velmi omezit cukr a sladkosti – zvyšují kyselost vnitřního prostředí a riziko onemocnění.
  7. Omezit konzumaci brambor – potenciální zdroj jedovatých a alergenních látek.
  8. Omezit živočišné tuky a bílkoviny v potravě.
  9. Úplně vyřadit konzervované potraviny.
  10. Jíst v sedě a v klidu a nepřejídat se.



Celková nabídka přípravků na posílení imunity.


Související články:
Vyvážená strava
Zdravá výživa je pro nás opět aktuálnější
Nachlazení
Chřipka
Posílení imunity
Civilizační příčiny imunitních poruch
Tepelná úprava pokrmů a zdraví
Termoregulace organizmu v zimním období
Šípek
Imunita a tak dále
Je čas postavit se chřipce
Přijde zima, přijde kašel


11.08.2009
autor: Mgr. Tereza Viktorová
zdroj: magazín Vitae 07 - 08/2009
další články v rubrice: Prevence


 
Přírodní prostředky proti migréně
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad
Nízký krevní tlak
Chceme zdraví a hezkou postavu, ale chováme se tak? 6 tipů, jak to změnit
Začněte s detoxikací: právě teď!

119,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS