Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Hubnutí a cvičení

30.06.2013
Pitný režim Většině lidí, kteří chtějí hubnout, je jasné, že by do svého redukčního programu měli zařadit i pohyb. Ti, kdo to myslí vážně, se vrhají na spinning a do posiloven nebo na aerobik, vydávají ze sebe maximum energie, až se z nich pot jen řine a padají vyčerpáním. Vše vydatně zapíjejí L-karnitinem, jak jim trenéři poradí. Po čtrnácti dnech stoupnou na váhu a zažijí šok: přibrali!

Při vystupňované pohybové aktivitě může docházet k několika jevům. Nejméně příznivý případ je ten, že cvičící osoba zvýší – současně s cvičením – svůj kalorický příjem. Což si odůvodní tím, že spoustu energie vydala. To je chybný přístup. Cvičení je naopak nutno spojit s dietou – má-li být dosaženo hubnutí. Řada mužů se diví, proč nehubnou, když s kamarády hrají 3x týdně fotbal. Že pak ale jdou do nejbližší hospůdky na pivo a špekáček, o tom už nemluví.

 

Něco podobného nastává někdy u žen. Zde však hraje důležitou roli ještě další faktor: vyčerpání. Ženy, které se snaží co nejvíce urychlit svoje hubnutí (což je většina), cvičí tak, že pot z nich proudí téměř v litrech, sotva popadají dech, a z tělocvičny ztěží dojdou domů. Tyto ženy se dopouštějí dvou základních chyb: pokud je pro ně intenzita cvičení skutečně tak vysoká, že ztěží dýchají, tělo přednostně spaluje cukry, a nikoliv uložené tuky, jak by si cvičenky přály. Druhá velká chyba spočívá v tom, že při tomto způsobu cvičení „spálí“ netrénovaní jedinci velké množství snadno dostupných zdrojů energie (glykogen). Následek je ten, že brzy po cvičení – nebo překvapivě např. až v průběhu následujícího dne – se dostaví nepřekonatelná chuť na sladké... A jsme tam, kde jsme byli.



Je dobré vzít v úvahu, že tuky jsou nejefektivněji spalovány v určitém pásmu tepové frekvence, která je u každého jiná, a můžete si ji spočítat (tepová frekvence znamená prostě počet tepů za minutu). Zdravý jedinec může použít následujícího výpočtu:

  • muž: 220 – věk; z takto získaného čísla vypočtěte 55% a 75%; v tomto intervalu (nejlépe co nejblíže středu) by se měla pohybovat vaše tepová frekvence během cvičení;
  • žena: 230 – věk; z takto získaného čísla vypočtěte 50 a 65%; v tomto intervalu (opět co nejblíže středu) by se měla pohybovat vaše tepová frekvence během cvičení;

 

Měřiče tepové frekvence můžete zakoupit např. v náramkové podobě, bývají součástí rotopedů, pracuje se s nimi i v některých spinningových centrech.



Přesto, že tuto zásadu budete respektovat, může se vám stát (a relativně často se to stává), že úbytek na váze (i při dodržované dietě) se zastaví, nebo dokonce dojde k váhovému nárůstu. Příčina je prostá: rostoucí svalová hmota (která nastupuje namísto tukové tkáně) je těžší, než původní tuková tkáň. Z tohoto hlediska se jeví posuzování postavy jen pomocí obyčejné váhy nedostačující; objektivnější je sledovat rovněž objemy v centimetrech (pas, boky, stehna, paže), popř. použít váhu s měřením procenta tuku nebo tukoměr. Tak můžete zjistit, že váhu máte např. stále stejnou, ale máte menší objemy a menší obsah tuku v těle. Kromě toho se většinou cítíte lépe a tělo je pevnější.



Před cvičením doporučuji použít přípravek s obsahem L-Carnitinu. Pro osoby s normálním krevním tlakem je vynikající L-Carnitin + HCA ThermoSlim, který zvyšuje energetický výdej organismu. Pro osoby se zvýšeným krevním tlakem je vhodný L-Carnitin + Chrom Cardio. Muži, kteří si přejí zvyšovat objem své svalové hmoty, by měli upřednostnit L-Carnitin Fitness, který obsahuje významné množství aminokyseliny taurinu (Taurus = býk!, lat.).

 

Celková nabídka přípravků na hubnutí.


Související články:
Hubnutí a konzumace masa
Desatero zdravého hubnutí
Spalujeme kalorie
Hubnutí a chuť na sladké
Rozhovor: Nemusím tělo trápit cvičením, mohu si dopřávat sladkosti, a přesto hubnu
Letos se do toho pustím, letos opravdu zhubnu!
Jaké pohybové činnosti jsou zdraví prospěšné?
Bylinky a hubnutí
Zdravá tělesná hmotnost
Proč někteří lidé nemohou zhubnout (z poradny MUDr.Vjačeslava Kirjuchina)
Jablko nebo hruška
Příjem a výdej energie
Ananas a hubnutí
Termogeneze
Rizika rychlého hubnutí


30.06.2013
autor: RNDr. Jana Šmýdová
další články v rubrice: Výživa


 
Zapomenutý objev německého držitele Nobelovy ceny
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Vladimír Kafka: „Nemoc je dluh lásky na sobě. Vlažnost nás pomalu zabíjí.“ – 1. část rozhovoru
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Vladimír Kafka: „Základem vyléčení je vytvořit si jasný obraz toho, kým chci být. Nemoc je reakce.“ – 2. část rozhovoru
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou

654,- Kč

379,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS