Hezky česky hravě a zdravě – Hovězí svíčková s celozrnným knedlíkem

Proč vznikla tato kniha? Důvod je jednoduchý. Na jedné straně se na nás z reklam valí různá tradiční česká jídla v „čas šetřícím“ provedení, kdy jsou prvotní potraviny různě (někdy až hrůzně) upraveny, a na straně druhé je chvályhodné tažení některých (ne tedy všech) našich šéfkuchařů za návrat k typickým, poctivým českým jídlům. Ale ouha – typické, poctivé české jídlo je mnohdy tučné a plné bílé mouky – tedy sice pro mnohé z nás chutné, nicméně ale plné prázdných kalorií. V naší druhé knize se snažíme o lehkou transformaci českých jídel. Používáme kvalitní, přirozené suroviny, ale trochu upravujeme technologii zpracování tak, aby jídlo bylo sice méně energeticky vydatné, ale živinově hodnotnější.

Porce pro 4 osoby

Nutriční hodnoty jedné porce:

EnergieBílkovinyTukySacharidyVlákninaCholesterolSodík
437 kcal/1836 kJ40 g11 g41 g9 g172 mg626 mg

 

Ingredience:

Knedlík:

Postup:

Na oleji orestujeme cibuli, podlijeme vodou, přidáme na kostičky nakrájenou nebo nastrouhanou mrkev, petržel a celer a chvíli vaříme, až vznikne základ zeleninového vývaru. Do něj pak vložíme hovězí maso, které jsme si předpekli nasucho na teflonu. Přidáme bobkový list, nové koření a pepř. Po uvaření vyndáme maso i koření a omáčku rozmixujeme. Vmícháme bílý jogurt. K dochucení můžeme použít sůl, stévii (místo klasického cukru) a ocet. Tvrdé celozrnné rohlíky nakrájíme na kostičky a namočíme do mléka. Pak z rohlíků vymačkáme mléko, přidáme žloutky a vyšlehaný sníh z bílků. Těsto necháme půl hodiny v ledničce. Vytvarujeme koule o něco menší než tenisový míček a vaříme v páře asi 15 minut. Servírujeme s omáčkou a masem.

Tip: Ozdobte plátkem citronu a malým množstvím brusinek.

 

 

Zpět nahoru