Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Express Diet - 7 proteinových jídel

Grilování nemusí být nezdravé když... !

17.08.2014
Grilování Léto a grilování k sobě neodmyslitelně patří. Letní vaření je krásné hlavně tím, že připravujeme pokrmy venku v přírodě na grilu či ve woku. Právě v letním období využijme velikou nabídku čerstvých regionálních potravin, které si můžeme snadno, rychle a velmi chutně tepelně upravit třeba na grilu. Ale i při grilování bychom měli znát několik zásad, aby náš pokrm byl jak dobrý, tak i zdravý. Proto si vyjmenujme několik velmi důležitých pravidel při grilování.

ZÁSADY ZDRAVÉHO GRILOVÁNÍ

  1. Při grilování na otevřeném ohni nesmí olej kapat do ohně z důvodů vzniku nebezpečných rakovinotvorných benzpyrénů, které se v podobě kouře dostávají zpět do grilovaného masa. Kapání olejů a tuků z masa do ohně je možné zabránit používáním alobalu nebo alobalových grilovacích vaniček.
  2.  

  3. Spálená místa na ogrilovaném kusu raději okrájejte, obsahují totiž nebezpečně vysoké procento volných radikálů, původců rakovinného bujení.
  4.  

  5. Nekupujte hotová marinovaná masa. Ztrácíte tím kontrolu nad druhem použitých olejů a grilovacího koření. A také použité maso na marinování nemusí být zrovna nejčerstvější!
  6.  

  7. Marinujte doma a kvalitně s použitím olivového oleje extra panenskéhosojové omáčky Tamari, čerstvých bylinek a čistého koření bez glutamátových solí a ztužených tuků. Vedle Tamari omáčky používejte na solení kvalitní nerafinovanou mořskou nebo himalájskou růžovou sůl.
  8.  

  9. Grilovací omáčky z marketů nejsou určitě to pravé pro vysoký obsah průmyslově upravené tučné majonézy, syntetických dochucovadel, cukrů, škrobů, konzervantů a v neposlední řadě i ztužených tuků. Vsaďte na domácí grilovací omáčky poctivě připravené ze základních zdravých surovin. Těmi je např. BIO zakysaná smetana bez přidaných škrobů, bílý BIO jogurt nejlépe s bifidoflorou, čerstvý barevný pepř z mlýnku, olivový extra panenský olej, čerstvé bylinky a letní zelenina.
  10.  

  11. Jestliže grilujete červené maso, konzumujte k němu hojně rajčata, česnek a kvalitní dijonské hořčice. Umožníte tím kvalitní trávení bez tvorby velkého množství kancerogenních látek.
  12.  

  13. Dejte přednost grilování drůbežího masa bez růstových hormonů a sladkovodních ryb a tofu.
  14.  

  15. Ze zeleniny grilujte cuketu, lilek, papriku či brambory. Na grilu jsou hned hotové, zachovávají si spoustu důležitých živin a výborně chutnají.


No a pak že je grilování nezdravé!


Související články a videa:
Onemocnění z potravin
Prevence onemocnění z potravin při grilování pokrmů v přírodě
Grilování a opékání - skrytá zdravotní rizika
VIDEO: Můžeme grilovat zdravě?


17.08.2014
autor: Mgr. Ivana Stenzlová
další články v rubrice: Výživa


 
Priessnitzův obklad
Záhadná celiakie
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Pryč se sacharidy. Ale co dál?
Program Ano NO - Oxid dusnatý – přirozený zázračný kardiovaskulární lék
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Jak posílit imunitu dětí po nástupu do škol a školek?
5 mýtů o detoxikaci
Nepříjemné situace jako zkoušky: radujte se z nich!
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS