Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Express Diet - 7 proteinových jídel

Fazolovo-houbový guláš

27.10.2016
Fazolový guláš
Fazole - obrovská skupina, která má několik stovek zástupců různých velikostí, tvarů a zbarvení. Domovinou prakticky všech fazolí je americký kontinent. Je zajímavé, že fazole byly v Evropě přijaty o dost lépe než některé, dnes mnohem běžnější, potraviny jako brambory a rajčata. Zatímco posledním dvěma zmíněným trvalo i několik století, než si v Evropě vydobyly důležité postavení, fazole uspěly hned. Jednotlivé druhy mají velmi podobnou chuť, proto je budeme pojednávat v jedné skupině. Z výživového hlediska, některé fazole vynikají obsahem určitých vitaminů a minerálů, barevné fazole pak navíc obsahují antioxidanty..

Právě u fazolí je nejdůležitější dodržovat doporučení, že dlouhé namáčení a dlouhé vaření jsou nutností. Mají totiž poměrně tuhou slupku, která jednak zabraňuje pronikání vody dovnitř luštěniny, a jednak obsahuje látky způsobující nadýmání. Navíc celá fazole má mnoho antinutričních látek. Žádné fazole se nemají konzumovat syrové, byť by byly naklíčené. Klíčení u nich nedokáže eliminovat účinek nežádoucích látek. Všechny fazole si díky pevné slupce drží svůj tvar a nerozvařují se.

 

Fazolovo-houbový guláš

Porce 4 porce Budík 45 minut + namáčení a vaření fazolí

Potřebujeme:

 

Postup:

  1. Fazole předem namočte na cca 12 hodin. Poté vařte 65–70 minut, vodu slijte a fazole si nechte připravené v misce.
  2. V hrnci osmahněte cibulku na olivovém oleji.
  3. Přidejte nasekaný česnek, chilli papričku, žampiony nakrájené na plátky a restujte dalších 10 minut.
  4. Ke směsi přilijte rajčatový protlak, majoránku, kmín a restujte za stálého míchání dalších 5 minut. Poté do hrnce přisypte uvařené fazole a nalijte vodu. Guláš přiveďte k varu a dochuťte solí, pepřem, sójovou omáčkou a sójovou smetanou.

 

Podávejte s rýží, bramborami, těstovinami, pečivem nebo bramboráčky se žlutým hrachem.

 

Přejeme Vám dobrou chuť!


Související články:
Toskánská fazolová polévka
Čočková sekaná se semínky
Bramboráčky se žlutým hrachem
Plíce - orgán měsíce listopadu
Cizrnový kotlík tagine s datlemi a dýní
Zapečená rajčata s bulgurem


27.10.2016
zdroj: www.countrylife.cz
další články v rubrice: Zdravé recepty


 
Přírodní prostředky proti migréně
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad
Nízký krevní tlak
Chceme zdraví a hezkou postavu, ale chováme se tak? 6 tipů, jak to změnit
Začněte s detoxikací: právě teď!
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS