Dukanova dieta – čisté bílkoviny

Než postoupíme dál, dovolte, abych vám vysvětlil, co se vám asi zdá neskromné: dávat dietě mé jméno. V roce 2000 jsem plán nazval „Protal“, abych připomněl střídání fází proteinů a proteinů + zeleniny.

Během let mi mé publikum prokázalo čest a začalo dávat dietě mé jméno. Dnes existují webové stránky dukanistek, dukanistů, dukafans a dudufamily… doklady citové blízkosti, které moje dcera, tatínkův miláček Maya, žárlivá na svého otce, nemá ráda, ale které mi dělají radost. A tak této možnosti využívám, ale alespoň znáte její důvody.

 

Dukanova dieta je tvořena čtyřmi postupnými dietami, které jsou skloubeny jedna do druhé a jejichž cílem je dovést bývalého tlouštíka k váze, která mu už zůstane.

 

Tyto čtyři po sobě jdoucí a neustále se zmírňující diety jsou koncipovány tak, aby každá měla scůj efekt:

  • První, bleskový start a intenzivní a stimulující pokles tělesné hmotnosti.
  • Druhá, pravidelné hubnutí, jež každého dovede jedním tahem ke kýžené váze: správná hmotnost pro každého.
  • Třetí, konsolidace čerstvě nabyté, leč dosud nestabilní tělesné hmotnosti po dobu stanovenou na 10 dní na každé shozené kilo.
  • Čtvrtá, definitivní stabilizace za cenu tří jednoduchých, konkrétních, direktivních, mimořádně účinných, ale neoddiskutovatelných opatření, jež je nutno dodržovat po celý život: ve čtvrtek bílkoviny, chůze do schodů a tři polévkové lžíce ovesných otrub denně.

 

Každá z těchto čtyř diet má specifický způsob působení a své poslání, všechny však čerpají sílu a postupně se snižující účinnost z konzumace čistých proteinů čili bílkovin, napřed samotných v ofenzivní fázi, potom kombinovaných se zeleninou v alternativní fázi, poté otevřených i dalším potravinám ve fázi konsolidace a nakonec opět čistých, ale jen jediný den v týdnu, při definitivní stabilizaci.

 

Ofenzivní fáze energicky a s překvapivým efektem začíná právě touto čistou a nekompromisně uplatňovanou dietou v délce 2 až 7 dní, podle konkrétního případu.

 

Právě tato dieta, používaná v časově přesně vymezeném okamžiku, tvoří pilíř fáze konsolidace, období přechodu mezi přísnou dietou a dobou bez diety.

 

A konečně tato dieta, dodržovaná jediný den v týdnu, ale po celý zbytek života, umožňuje definitivní stabilizaci tělesné hmotnosti a za cenu tohoto časově omezeného úsilí dovoluje po šest dní v týdnu žít a jíst bez pocitů viny a zvláštního omezování.

 

Protože blok 72 potravin bohatých na bílkoviny tvoří hnací motor mého plánu a jeho čtyř po sobě následujících diet, musíme nyní, než přikročíme k jeho uplatnění v praxi, popsat velice svébytný způsob, jakým působí, abychom mohli využít všech jeho možností.

 

 

Ukázka z knihy Břicháč Tom a Lucie.

Zpět nahoru