Dáte si svačinku?

Článek upozorňuje konkrétním receptem na využití polotovaru “bílé tofu” v naší kuchyni.

Představte si voňavý žitný slunečnicový chléb, na jehož hnědé hranaté plátky bohatýrsky roztíráte (bez šetření) hustší bílou pomazánku, kladete plátky červených rajčat a tenoučké, mořskou solí na prkénku předem “ošetřené”, kroužky červené cibule (je sladší) a delikátně vtisknete kousek petrželky. Potom po barevném chlebíčku rychle sáhnete a s chutí zakusujete… Sem tam doušek voňavého čaje z větvičky meduňky citrónové, kterou jste přelili jen tak horkou vodou a chvilku nechali odpočívat…

Seběhly se Vám v ústech sliny?

Pak vezměte na pomazánku balíček bílého tofu a půl rostlinného másla a rozmixujte v mixeru na jemnou kašičku. Podle chuti přisolte a dejte příchuť, např. 1 lžíci sladké mleté papriky (a dostanete pomazánku budapešťskou, pokud ještě přimícháte lžičkou nahrubo nakrájenou 1 cibulku). Nebo místo másla 1 sardinky: Olej vlijte do tofu a mixujte, pak zamíchejte nahrubo vidličkou rozdrolené rybičky a cibuli na kostičky. Jindy s tofu rozmixujte jen olivový olej a česnek, povrch dozdobíte třeba nasekaným rozmarýnem…

P.S.: Sójové tofu obsahuje 2 x více vápníku než kravské mléko a jeho produkty a má nenasycené mastné kyseliny, jež čistí naše žíly.

Zpět nahoru