prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Čím si ničíme tělo

07.04.2013
Vlažným vztahem k životu: pohodlností, slabou vůlí, která vede ke schoulostivění a k neschopnosti odříci si některá krátkodobá a krátkozraká potěšení v jídle, o kterých víme, že nám škodí. Někdy také z neznalosti. Většinu "prohřešků" ve výživě lze alespoň částečně kompenzovat.

Čím konkrétně si nejvíce ničíme tělo: kouřením, alkoholem, kávou, pojídáním velkého množství sladkostí a bílého pečiva, tuků a masa, konzumací potravin znehodnocených konzervačními přísadami, barvivy, uzením, smažením, přílišným pečením "dozlatova" a dlouhodobě uchovávaných a opakovaně ohřívaných jídel. Také nevhodná kombinace jinak hodnotných potravin tělu škodí. Např. společně snědené maso a mléko, maso a luštěniny, zelenina a ovoce, maso a zmrzlina.

 

Škodí nám jíst v trapu

Je lepší jídlo vynechat, nemáme-li na něj čas. Škodí nám jíst pozdě večer, ale i brzy ráno, kdy se organismus čistí (podle orgánových hodin od 5 do 7 hod.)

 

Škodí nám plísně

Nejnebezpečnější (s prokázanými kancerogenními účinky) je Aspergilus flavus, žlutá plíseň vyskytující se nejčastěji na ořechách a v sojové mouce.


Tělo si ničíme i negativními myšlenkami plodícími negativní emoce a negativní vztahy k lidem a okolí, které svého nositele ničí i na tělesné úrovni. Pojídání velkého množství masa a cukru (včetně bílé mouky) vede k nežádoucímu okyselení organismu - to můžeme částečně kompenzovat pojídáním velkého množství zeleniny především kořenové a pitím zeleninových šťáv.


Příjem toxických látek v potravě a toxických zplodin ze špatně fungujícího zažívání částečně kompenzujeme příjmem většího množství vlákniny v podobě celozrnných výrobků z obilovin, zeleniny, ovoce, případně ve výživových doplňcích.


Částečnou kompenzací za přejídání a špatné kombinace potravin je intenzivní fyzická námaha a krátkodobé hladovky nebo tzv. ovocné dny, kdy jíme celý den pouze jeden druh ovoce, nejčastěji jablka, hroznové víno či meloun.



Je nutno dodat, že "něco" škodí každému, i když někomu méně, někomu více a "něco" škodí jenom někomu podle toho, jak je jedinec od přírody disponován, do jaké míry a kde je jeho organismus oslaben či poškozen a jaké jsou jeho další návyky. Může se totiž projevit synergický efekt, kdy se záporné momenty nesčítají, ale násobí, a nebo méně častěji i odečítají. Např. při příliš tučné stravě z důvodu emulgace tuků prospívá mírné pití alkoholických nápojů především u jedinců ohrožených cévními chorobami.


Čím vážnější onemocnění a čím vážnější zájem zlepšit své zdraví, kondici, vzhled a vlastně celý život, tím je třeba přesnější a přísnější individuální výživový a detoxikační režim na podkladě rozboru zdravotního stavu pacienta a posouzení všech souvislostí.



Po dosažení úplného vyvážení organismu a uzdravení je vhodné postupně výživový režim uvolňovat.


Související články:
Těžké kovy a chronická onemocnění - I. část
Těžké kovy a chronická onemocnění - II. část
Stále aktuální téma: kouření. Jak se chránit?
Kudzu pomáhá proti alkoholismu a současně detoxikuje a regeneruje


07.04.2013
autor: Ing. Ilona ROZHOŇOVÁ
další články v rubrice: Výživa


 
Bioženy ohrožují zemi
Vyvážená strava - pomoc při překyselení
Vitamín B3 – Niacin
Dýně Hokaido
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Mládež, alkohol a oparový virus
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
Priessnitzův obklad
(c) 2004-2016 www.celostnimedicina.cz
O násRSS