Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Super česnek

Bylinky pro lepší spánek

26.12.2012

Bylinné léčivé prostředky pro lepší spánek můžou být tou správnou odpovědí pro mnohé, kteří mají problém s usínáním nebo se v noci často budí. Obecně představují bezpečný a efektivní způsob, jak zlepšit spací návyky, jelikož jsou přírodním prostředkem. Oblíbené bylinné léčivé prostředky obsahují bylinky jako například kozlík lékařský, levanduli a heřmánek.

 

Některé bylinné léčivé prostředky nemusí účinkovat okamžitě, proto je nutné je užívat několik dní, aby začaly účinkovat. Ne všechny bylinky jsou stejné; možná jich budete muset vyzkoušet několik, než najdete tu správnou, která bude splňovat vaše požadavky. Před užíváním nějaké bylinky se poraďte (například v naší bezplatné internetové poradně), především v případě, kdy již nějaké léky užíváte nebo trpíte nějakým chronickým onemocněním.

 

Kozlík lékařský

Kozlík lékařský je v Indii, Řecku a Číně již po staletí užíván za účelem léčby poruch spánku. Pěstuje se i v Severní Americe a Evropě. Účinné látky se nacházejí v kořeni této léčivé rostliny. Mají utišující účinek, napomáhají tedy ke zklidnění nervů, což má pozitivní vliv na spánek. Kozlík lékařský se prodává v tabletách nebo ve formě kapslí a užívá se před spaním.

 

Levandule

Levandule se původně nacházela pouze v oblasti Středozemního moře, dnes se pěstuje po celém světě. Má utišující a relaxační účinky a je prospěšná v mnoha směrech. Její fialové květy se často používají k přípravě levandulového čaje, který se pije před spaním. Květy jsou taktéž často extrahovány do oleje, který je používán k relaxaci svalů a k aromaterapii, třeba prostřednictvím masáží nebo přidáním do horké koupele. Levanduli lze také vysušit a následně ji umístit do pytlíčku pod polštář za účelem aromaterapie při usínání. Levandule získává značnou oblibu a proto je přidávána do koupelových olejů, sprchových gelů či šamponů.

 

Heřmánek

Rostlina heřmánku, rostoucí v teplém podnebí Severní Ameriky, Evropy, Asie a Austrálie, má žluté květy vyznačující se uklidňujícími účinky a schopností efektivně odbourávat stres. Heřmánek může být použit mnoha způsoby, často je přidáván do pleťových mlék, krémů nebo do esenciálních olejů. Pro lepší spánek je nejvhodnější připravit si heřmánkový čaj.

 

Celková nabídka přípravků pro lepší spánek.


Související články:
Zdravý spánek (nespavost)
Spánek
Power-napping: mikrospánek, který občerství
Melatonin - pomocník pro dobrý spánek
Rady k Mezinárodnímu dni zdravého spánku i recept na koupel, po které zaručeně usnete
7 věcí, které můžete udělat pro lepší spánek
Pravidla zdravého spánku bez chemie


26.12.2012
autor: přeložila Viktoria Kopecká
další články v rubrice: Bylinky


 
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Mozkové vlny: Která hladina vědomí je pro zdraví nejlepší?
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
5 tipů pro každodenní detoxikaci
Nízký krevní tlak
Hroznové víno – zásobárna přírodních látek
Očista tlustého střeva pomocí přírodních látek
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS