Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví
Zdravá výživa


Ryze ženská přitažlivost

Bylinky pro lepší spánek

26.12.2012

Bylinné léčivé prostředky pro lepší spánek můžou být tou správnou odpovědí pro mnohé, kteří mají problém s usínáním nebo se v noci často budí. Obecně představují bezpečný a efektivní způsob, jak zlepšit spací návyky, jelikož jsou přírodním prostředkem. Oblíbené bylinné léčivé prostředky obsahují bylinky jako například kozlík lékařský, levanduli a heřmánek.

 

Některé bylinné léčivé prostředky nemusí účinkovat okamžitě, proto je nutné je užívat několik dní, aby začaly účinkovat. Ne všechny bylinky jsou stejné; možná jich budete muset vyzkoušet několik, než najdete tu správnou, která bude splňovat vaše požadavky. Před užíváním nějaké bylinky se poraďte (například v naší bezplatné internetové poradně), především v případě, kdy již nějaké léky užíváte nebo trpíte nějakým chronickým onemocněním.

 

Kozlík lékařský

Kozlík lékařský je v Indii, Řecku a Číně již po staletí užíván za účelem léčby poruch spánku. Pěstuje se i v Severní Americe a Evropě. Účinné látky se nacházejí v kořeni této léčivé rostliny. Mají utišující účinek, napomáhají tedy ke zklidnění nervů, což má pozitivní vliv na spánek. Kozlík lékařský se prodává v tabletách nebo ve formě kapslí a užívá se před spaním.

 

Levandule

Levandule se původně nacházela pouze v oblasti Středozemního moře, dnes se pěstuje po celém světě. Má utišující a relaxační účinky a je prospěšná v mnoha směrech. Její fialové květy se často používají k přípravě levandulového čaje, který se pije před spaním. Květy jsou taktéž často extrahovány do oleje, který je používán k relaxaci svalů a k aromaterapii, třeba prostřednictvím masáží nebo přidáním do horké koupele. Levanduli lze také vysušit a následně ji umístit do pytlíčku pod polštář za účelem aromaterapie při usínání. Levandule získává značnou oblibu a proto je přidávána do koupelových olejů, sprchových gelů či šamponů.

 

Heřmánek

Rostlina heřmánku, rostoucí v teplém podnebí Severní Ameriky, Evropy, Asie a Austrálie, má žluté květy vyznačující se uklidňujícími účinky a schopností efektivně odbourávat stres. Heřmánek může být použit mnoha způsoby, často je přidáván do pleťových mlék, krémů nebo do esenciálních olejů. Pro lepší spánek je nejvhodnější připravit si heřmánkový čaj.

 

Celková nabídka přípravků pro lepší spánek.


Související články:
Zdravý spánek (nespavost)
Spánek
Power-napping: mikrospánek, který občerství
Melatonin - pomocník pro dobrý spánek
Rady k Mezinárodnímu dni zdravého spánku i recept na koupel, po které zaručeně usnete
7 věcí, které můžete udělat pro lepší spánek
Pravidla zdravého spánku bez chemie


26.12.2012
autor: přeložila Viktoria Kopecká
další články v rubrice: Bylinky


 
Priessnitzův obklad
Správně dávkovaný chlad může snížit nemocnost o více jak 90 % (rozhovor s Liborem Mattušem)
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Jak vyčistit ucpané cévy?
Zdravé nepečené vánoční cukroví
Hemofilové nákazy
Proč je dobré vystavovat se nepohodlí a diskomfortu
Zdravé vánoční cukroví
Warfarin - co vám u lékaře neřeknou
Štítná žláza – jak se přestat „léčit“ a raději se svépomocně uzdravovat - 1. část
Červený čaj neboli Pu-Erh
Serotonin - osm přirozených způsobů, jak posílit jeho produkci a tím i dobrou náladu
Přetrhejte mentální vazby s nemocí. A uzdravte se…
(c) 2004-2019 www.celostnimedicina.cz
O násRSS