Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Autor: Mgr. Zuzana Švédová, Dis.

Jak se neztratit ve výživových směrech
20.02.2017
Výživa

K sepsání tohoto článku mne opět vyzval život sám. Současný svět, taktéž díky internetu, je nám snáze přístupný a s ním i řada nejrůznějších informací, které se blyští jako levná pozlátka. Jak si v tom všem chaosu zachovat čistý úsudek? Neztratit se? Co se týká stravy, mnozí jí přikládáme nulový význam. Má pouze zasytit, abychom cítili uspokojivý pocit plného žaludku, nic víc a nic míň. Ano, mnozí bohužel takto ke stravě přistupujeme. Většinou, vstoupí-li do života nemoc, máme tendence zpytovat své svědomí, abychom si po čase uvědomili, že to není pouze strava, je to více. Troufnu si říci, že náboj, mnohdy i směr a motor pro naše nejcennější sny. A tak se snažíme hledat v zástupu nejrůznějších výživových směrů, které jsou kolikrát tak odlišné, až se bojíme jeden z nich zvolit. Stravování podle pěti elementů, vegetariánství, veganství, makrobiotika, vitariánství, dělená strava, ketodieta, často označována též LCHF.

Dary přírody během první poloviny roku
13.02.2017
Jarní bylinky
Dnešní článek bych ráda věnovala všem, kteří se, stejně jako já, baví sběrem nejrůznějších bylin, sušením sladkého ovoce či koření, konzervací vitamínů, které pak v chladných zimních dnech dokáží povzbudit naši imunitu. Nyní jsme stále ještě na začátku roku, kdy vše dobré teprve vypučí, dozraje, získá svou životodárnou sílu. Pojďme si tedy představit několik základních darů přírody, na které se v průběhu měsíců můžeme těšit.
Proč spíše upřednostňovat potraviny ve svém přirozeném stavu
06.02.2017
Zelenina

Zkusme se na chvíli zastavit a uvědomit si, kolik přirozeného a čerstvého naše jídelníčky čítají. Kolik je v nich obsaženo zeleniny, kolik ovoce, neupravených celozrnných potravin, luštěnin, konzumujeme-li mléčné výrobky, čerstvých zakysaných produktů, čerstvých ryb, jejichž původ je nám alespoň trošku znám, čisté vody či bylinkových čajů, ořechů, semínek, kvalitních olejů, koření. Na druhou misku vah pak položme potraviny, které jsou zakonzervované, instantní, prosolené či proslazené, zmražené, fastfoodového typu, patřící spíše mezi laskominy, nežli pořádné jídlo, které má odpovídající sytící efekt.

Jak stravou „vyladit“ mateřské mléko
30.01.2017
Kojení

Kojení, láska, trpělivost a čas, to jsou jedny z nejdůležitějších atributů, kterými můžeme nově narozené dítě uvítat. Všichni víme o prospěšnosti kojení, které přináší celou řadu benefitů jak děťátku, také pak matce. Mateřské mléko, to je dokonalý koktejl uchystaný na míru, lehce stravitelný, s výtečnou vstřebatelností. Vždyť jenom v porovnání s mlékem umělým, díky laktoferinu, získává dítě kojením 50 % důležitého železa, zatímco z mléka syntetického pouhopouhých 10 %.

Tuřín, neprávem opomíjený
23.01.2017
Tuřín

Pamatuji si, kdy jsem jako desetiletá narazila v jedné výpravné knize na tuřín, který se zde nedočkal zrovna dobré pověsti, neboť příslušel těm nejchudším a dobytku, jakožto odpadní zelenina. Vrchnost, ta si pochutnávala na zcela jiných laskominách. Paradoxem však je, že pokud byl dobrý rok a úroda vzkvétala, nižší vrstvy se těšily dobrému zdraví, zatímco ty vyšší, zcela přejedené a kaloricky hluboce uspokojené, trpěly nejrůznějšími metabolickými neduhy, diabetem II. typu a dnovým onemocněním nevyjímaje. Tak tomu však bylo vždy, tmavý chléb, luštěniny, kořenová zelenina, ovoce ze zahrádek, masa poskrovnu, domácí sýr, ovesné, jahelné kaše, to vše zdobilo stoly skromného malého obyvatelstva. Čím jsme pak v hierarchii stoupali výše, tím jsme naráželi na bílé pečivo, sladké pamlsky, maso, tučné sýry, uzeniny, víno… A to se pak samozřejmě podepisovalo na zdravotním stavu panstva.

Počet článků: 180   1 2 3 4 5 ... 36



Zapomenutý objev německého držitele Nobelovy ceny
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Vladimír Kafka: „Nemoc je dluh lásky na sobě. Vlažnost nás pomalu zabíjí.“ – 1. část rozhovoru
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Vladimír Kafka: „Základem vyléčení je vytvořit si jasný obraz toho, kým chci být. Nemoc je reakce.“ – 2. část rozhovoru
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou

84,- Kč
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS