Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Joalis


Express Diet

Autor: Mgr. Zuzana Švédová, Dis.

Amarant, jak s ním naložit v kuchyni
20.03.2017
Amarant

Amarant řadíme na seznam bezlepkových pseudoobilovin, které pronikají pozvolna do českého jídelníčku. Spolu s quinoou, rovněž bezlepkovou pseudoobilovinou, mohou výrazně doplnit minerální látky, vlákninu či hezkou řádku vitamínů skupiny B. Ve své podstatě konzumujeme drobná zrnka, velikost quinoy bych přirovnala k jahelné kuličce, amarant je pak o něco menší. Ač je titěrný, lze z něj uchystat chuťově zajímavé slané či sladké pokrmy, dezerty, dorty či zdravé dětské svačinky. Ráda jej vkládám do jídelníčku diabetiků, neboť amarant, známý též pod zlidovělým názvem laskavec, disponuje velmi nízkým glykemickým indexem. Díky vláknině pak navíc dobře zasytí. Po uvaření jemně křupe, což docení zejména děti a také ti, kteří rádi polévky. V nich totiž amarant vyniká dvojnásob. Dříve, než se naučíme amarant chystat, pojďme se podívat, odkud vlastně přichází.

Sezóna medvědího česneku je opět v plném proudu
13.03.2017
Medvědí česnek
Medvědí česnek - napsáno již o něm bylo mnoho. Jedná se o jeden z prvních, mnohde ještě zimních, životabudičů, který disponuje léčivou silou a výtečnými detoxikačními schopnostmi. Už jenom jeho zajímavý obsah vitamínu C nás po chladné zimě postaví na nohy. Vždyť na 100 g ryzího zelena připadne zhruba 150 mg vitamínu C. Což není zrovna málo. Za zmínku stojí také silně antibakteriální allicin.
Bylinkářky, kolik jich v Česku ještě zbývá?
06.03.2017
Bylinky

Před nedávnem mne kontaktovala paní Iva, čtenářka z Brd, aby mi sepsala několik svých bylinkářských rad a poznatků. Vždy mám radost, najde-li se čtenář, mající chuť se podělit o své vzácné a cenné know how, obzvlášť, týká-li se bylinek. Navíc, když jaro je už téměř za dveřmi.

Strava kojících maminek, jejichž děti vykazují alergii na kasein kravského mléka
27.02.2017
Maminka s miminkem

Kojení, ten nejpřirozenější způsob, jak vyživit své dítě, neboť mléko, které tělo matky vyprodukuje, je blahodárným koktejlem ušitým přímo děťátku na míru. Benefity kojení všichni dobře známe, nejenom, že upevňuje imunitu dítka, kdy prostřednictvím mateřského mléka kojenec získává prebiotické oligosacharidy, dále také prebiotika, jakožto kvalitní výživu pro přátelské bakterie střeva.

Jak se neztratit ve výživových směrech
20.02.2017
Výživa

K sepsání tohoto článku mne opět vyzval život sám. Současný svět, taktéž díky internetu, je nám snáze přístupný a s ním i řada nejrůznějších informací, které se blyští jako levná pozlátka. Jak si v tom všem chaosu zachovat čistý úsudek? Neztratit se? Co se týká stravy, mnozí jí přikládáme nulový význam. Má pouze zasytit, abychom cítili uspokojivý pocit plného žaludku, nic víc a nic míň. Ano, mnozí bohužel takto ke stravě přistupujeme. Většinou, vstoupí-li do života nemoc, máme tendence zpytovat své svědomí, abychom si po čase uvědomili, že to není pouze strava, je to více. Troufnu si říci, že náboj, mnohdy i směr a motor pro naše nejcennější sny. A tak se snažíme hledat v zástupu nejrůznějších výživových směrů, které jsou kolikrát tak odlišné, až se bojíme jeden z nich zvolit. Stravování podle pěti elementů, vegetariánství, veganství, makrobiotika, vitariánství, dělená strava, ketodieta, často označována též LCHF.

Počet článků: 184   1 2 3 4 5 ... 37



Zapomenutý objev německého držitele Nobelovy ceny
Stravování žen po čtyřicítce
Mocná dvojice minerálů
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku
Vladimír Kafka: „Nemoc je dluh lásky na sobě. Vlažnost nás pomalu zabíjí.“ – 1. část rozhovoru
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Priessnitzův obklad
Hemeroidy - léčba, která zabírá
Vladimír Kafka: „Základem vyléčení je vytvořit si jasný obraz toho, kým chci být. Nemoc je reakce.“ – 2. část rozhovoru
Jak snížit hladinu škodlivého LDL cholesterolu přirozenou cestou
(c) 2004-2017 www.celostnimedicina.cz
O násRSS