Rádi vám upravujeme nabídku na míru, ale abychom to zvládli, používáme k tomu soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací
OK
prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
vivantis.cz
Být sám sebou
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku
Zdravá výživa


Ryze ženská přitažlivost

5 tipů jak dětem usnadnit nástup do školy

24.08.2018
Školáci
Nástup do školy se blíží. Jak své děti nejlépe připravit?

 

Start dne

Pro školáky je nejdůležitější vydatná snídaně! Velmi zdravá a plnohodnotná je snídaně z Kozí kaše, ozdobit ji můžete ovocem. Vyvarujte se přemíry jednoduchých cukrů. Tak nejlépe zajistíte psychickou výkonnost a soustředění během výuky. Pokud můžete, dopřejte si společnou rodinnou snídani. Myslete na to, že zdravá výživa vašeho dítěte je důležitá i pro podporu jeho imunity a prevenci obezity v pozdějším věku.

 

Výživa pro mozek

Pro správnou funkci mozku, paměť a soustředění jsou velmi důležité nenasycené mastné kyseliny! Dbejte na jejich dostatečný přísun. Skvěle působí kozí mléko, dětem budou chutnat z něj vyrobené kaše, sýry a jogurty. Oproti kravskému mléku obsahuje více nenasycených mastných kyselin. Ty jsou obzvlášť důležité pro hyperaktivní děti s poruchou pozornosti, s poruchami učení, nebo děti úzkostné či s depresemi. Dále do jídelníčku zařaďte mořské ryby (losos, makrela), ořechy a semínka, kvalitní rostlinné oleje, nezapomeňte ani na listovou zeleninu.

 

Pitný režim Bolesti hlavy, nepozornost, únava, to jsou jen některé z projevů nedostatečného příjmu tekutin. Dbejte na to, aby i během výuky vaše dítě dostatečně pilo! Pozor dejte na přeslazené nápoje, které kazí zuby a přispívají k obezitě! Nadbytek cukrů může dokonce vést ke vzniku závislosti na cukru. Namísto sladkostí vyzkoušejte sušené ovoce a smoothie.

 

Školáci

 

Zaveďte řád

Děti potřebují pro své fungování určitý řád. Nejdůležitější je ranní a večerní režim. Mantinely, ve kterých se děti smějí pohybovat jste možná v létě posunuli, nyní je ale opět nastavte. S pevně daným režimem jsou děti spokojenější. Děti potřebují přesně vědět, co po nich chcete, lépe tak plní své povinnosti. Mladším dětem pomůže denní program znázorněný obrázky, starší děti ocení seznam v bodech či schémata.

 

Spánek

Dostatek kvalitního spánku je velmi důležitý. Odpočaté dítě lépe zvládá režim dne a při výuce lépe udrží pozornost. Ospalé děti dělají více chyb, což vede i k horším výsledkům ve škole. Netolerujte ponocování. Platí pravidlo, že dobře usíná fyzicky unavené dítě, dopřejte mu proto každý den dostatek pohybové aktivity – ideálně na čerstvém vzduchu. Minimálně týden před začátkem školy zaveďte večerní režim. Dítě má být v posteli ideálně v 8, nejpozději v 9 hodin.


Související články:
Hola hola, začala škola
Tipy na svačiny pro školáky


24.08.2018
autor: Bc. Iva Šmrhová
další články v rubrice: Výživa


 
Čím víc léků, tím víc nemocí... aneb porozumění místo boje
Jíst jedno jídlo denně - cesta k omlazení i dlouhověkosti, která není pro každého
Priessnitzův obklad
Sušení ovoce a zeleniny
Cukrovka - příznaky a hodnoty glykemie
Hemoroidy - léčba, která zabírá
Červená fermentovaná rýže
Jaké největší stravovací chyby děláme
Nemoc není zlo, umožňuje člověku zlepšit charakter
Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku

109,- Kč

110,- Kč

67,- Kč
(c) 2004-2018 www.celostnimedicina.cz
O násRSS