prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
forliving.cz
Nábytek, bytové doplňky
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku


FitMe Slim & Sun

Vlašské ořechy působí proti rakovině prostaty

29.04.2011
http://www.celostnimedicina.cz/obrazky/xvlassky_orech112.jpg Vlašské ořechy patří mezi bohaté rostlinné zdroje mastných kyselin omega-3, které je kromě toho možné nalézt v rybách z chladných vod, jako je losos. O těchto mastných kyselinách je známo, že snižují riziko zdravotních problémů, počínaje depresí a konče srdečními chorobami. Vlašské ořechy kromě toho obsahují mnoho gamma tocopherolu (forma vitamínu E), a také další užitečné přírodní látky jako jsou polyfenoly a antioxidanty. Nyní se poprvé stalo, že vědci doložili, že tyto výživné ořechy mají schopnost zmenšovat velikost a rychlost růstu rakoviny prostaty.

Vědci z the University of California-Davis oznámili svůj objev u příležitosti 239. národního setkání ACS (the American Chemical Society), které se konalo v San Francisku. Ve svém prohlášení médiím sdělil vedoucí výzkumného týmu Paul Davis, Ph.D. toto: „Vlašské ořechy by měly být součástí stravy, zaměřené na zdravou prostatu. Měly by být součástí vyváženého jídelníčku, do kterého patří mnoho ovoce a zeleniny.“

Zhruba u 190 000 mužů v USA bude v tomto roce diagnostikována rakovina prostaty. Podle vědců z  the University of California-Davis jejich výzkum dokládá, že strava patří mezi nejdůležitější faktory, ovlivňující riziko vzniku této choroby. Už dříve bylo například zjištěno, že konzumace rajčat a pití džusu z granátových jablek může snížit pravděpodobnost onemocnění rakovinou prostaty.

Nyní vědci odhalili, že vlašské ořechy mohou působit proti kardiovaskulárním nemocem tím, že snižují hladinu endothelinu, což je substance, která zhoršuje průběh zánětů v tepnách. A protože je známo, že u mužů s rakovinou prostaty bývají zvýšené hladiny endothelinu, odůvodnili takto vědci z the University of California-Davis prospěšnost konzumace vlašských ořechů i pro prevenci a léčbu této choroby.

Paul Davis a jeho výzkumný tým prováděli svou výzkumnou studii na laboratorních myších, které byly geneticky naprogramovány k onemocnění rakovinou prostaty. Jedna skupina zvířat jedla denně ekvivalentní množství vlašských ořechů, odpovídající cca 70 gramům v denní dávce člověka (tj. množství odpovídající asi 14 ořechům ve skořápce). Takto upravená strava byla podávaná dva měsíce. Myším v kontrolní skupině nebyly podávány ve stravě žádné ořechy.

Když se pak u zvířat krmených ořechy rozvinula geneticky vyvolaná rakovina prostaty, jejich nádory měly jen poloviční velikost ve srovnání s kontrolní skupinou. A tyto nádory navíc rostly asi o 30 % pomaleji.

Co tedy probíhalo v tělech myší, které jedly vlašské ořechy? Výzkumníci došli k významnému zjištění, že u těchto myší došlo ke snížení hladiny určitého typu růstového  proteinu, jehož vysoké hladiny bývají považovány za rizikové pro rozvoj rakoviny prostaty.

Celková nabídka přípravků při problémech s prostatou.


Související články:
Vlašské ořechy snižují škodlivý vliv nasycených tuků
Konzumace vlašských ořechů zlepšuje endoteliální funkce
Prostata
Test IPSS - jak je na tom Vaše prostata
Vlašské ořechy jsou potravinou s významným zdravotně-preventivním účinkem
Rakovina - léčba podvázáním cév
Prostata - vyšetření rakoviny prostaty má dle dvacetileté studie nulový benefit


29.04.2011
autor: S. L. Baker
zdroj: Volně přeloženo z www.naturalnews.com.
další články v rubrice: Prevence
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Cukrovka
Dna a dieta
Játra a jejich detoxikace
Zatočte s plísněmi nohou. Navždy!
Jak ozdravit játra?
Streptokok – angína, zánět mandlí, spála..
BMI (Index tělesné hmotnosti)
Hubnutí na směny
Otoky nohou
(c) 2004 VIVANTIS a.s.www.celostnimedicina.cz
O násNáš týmPomáhámeRSS