prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
forliving.cz
Nábytek, bytové doplňky
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku


baktevir

Vláknina z ovoce a cereálií snižuje riziko kardiovaskulárních nemocí

09.01.2008
http://www.celostnimedicina.cz/obrazky/xovocny_dzus.jpg Doktor Mark A. Pereira z harvardské univerzity v Bostonu v Massachusets se svými kolegy zjistil, že vláknina z ovoce a cereálií, avšak ne ze zeleniny, snižuje riziko kardiovaskulárních nemocí. Své výsledky publikovali v únorovém čísle časopisu Archives of Internal Medicine.

Jakým způsobem vláknina snižuje riziko těchto nemocí? Zaprvé, vláknina zlepšuje profil krevních lipidů, dále snižuje krevní tlak, zvyšuje senzitivitu inzulinu a fibrinolytickou aktivitu.

Vědci vyhodnocovali data z 10 prospektivních studií probíhajících v USA a v Evropě, zahrnujících 91 058 mužů a 24 5186 žen.Během následujících 6 až 10 let došlo ve sledované skupině k 5249 kardiovaskulárním onemocněním a 2011 koronárním úmrtím.

Výsledky studie ukázaly, že na každých 10 g vlákniny zkonzumovaných za den připadalo snížení rizika kardiovaskulárních nemocí (včetně infarktu myokardu) o 14 % a snížení rizika koronární smrti o celých 27%.

Zajímavé bylo zjištění, že riziko kardiovaskulárních nemocí a smrti snižovala vláknina z ovoce a cereálií, nikoliv však vláknina ze zeleniny. Výsledky byly obdobné u žen i mužů.


Celková nabídka přípravků na správnou činnost kardiovaskulárního systému.


Související články:
Obiloviny
Vláknina - málo nebo hodně?
Vláknina
Vyvážená strava


09.01.2008
zdroj:

Arch Intern Med. 2004;164:370-376

další články v rubrice: Výživa
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Nebezpečné očkování proti rakovině děložního čípku - vakcíny Gardasil/Silgard a Cervarix
Čisté střevo, výběr stravy - základem je zdraví
Cukrovka
Játra a jejich detoxikace
Myšlenková dieta a naše tělo
Dna a dieta
Test kyselosti
Zingiber officinale (Zázvor lékařský)
Vyvážená strava - pomoc při překyselení
(c) 2004 VIVANTIS a.s.www.celostnimedicina.cz
O násNáš týmPomáhámeRSS