|
|
Vitamín D - vyšší příjem pravděpodobně snižuje riziko rakoviny, roztroušené sklerózy a cukrovky na polovinu 30.08.2011
 |
Dle výsledků výzkumu, které byly nedávno publikovány v časopise Anticancer Research (Výzkum proti rakovině), vědci z University of California (UC) San Diego School of Medicine a Creighton University School of Medicine v Omaze zjistili, že většina lidí potřebuje mnohem vyšší příjem vitamínu D. |
Tímto jednoduchým krokem lze snížit riziko vzniku vážných nemocí – včetně rakoviny – zhruba o 50 procent.
Nová studie se týkala výzkumu, kterého se zúčastnilo několik tisíc dobrovolníků, kteří brali doplňky stravy obsahující 1000 až 10 000 IU vitamínu D denně. Výzkumníci odebírali účastníkům krev, aby zjistili hladinu 25-vitaminu D, což je převažující forma vitamínu D cirkulující v krevním oběhu.
„Zjistili jsme, že denní dávka vitaminu D u dospělých osob by se měla pohybovat v rozmezí 4 000 až 8 000 IU, aby byla zajištěna hladina vitamínu D v krvi potřebná k snížení rizika na polovinu u několika nemocí – rakoviny prsu, rakoviny tlustého střeva, roztroušené sklerózy a cukrovky typu 1“, řekl médiím Dr. Cedric Garland, profesor rodinné a preventivní medicíny v UC San Diego Moores Cancer Center.
Dodal, že minimální množství vitamínu D potřebné k prevenci proti nemocím je mnohem vyšší než minimální dávka 400 IU denně, která byla původně předepsána ve 20. století k léčbě a prevenci rachitidy. Nicméně, zvýšení dávky vitamínu D na 4 000 IU a více denně je, dle zprávy National Academy of Sciences Institute of Medicine z prosince 2010, bezpečné.
„Většina vědců, kteří se zabývají problematikou vitaminu D, věří, že 40 až 60 ng/ml je přiměřená koncentrace 25-vitaminu D v krvi potřebná k prevenci většiny chorob souvisejících s nedostatkem vitamínu D,“ řekl Dr. Garland. „ Bohužel, dle výsledků nedávného výzkumu (National Health and Nutrition Examination Survey), pouze 10 procent americké populace dosahuje těchto hodnot, přičemž se převážně jedná o lidi pracující venku.“
Významný biomedicínský vědec Robert P. Heaney, doktor z Creighton University řekl, že výsledky nové studie založené na desetiletích výzkumu benefitů vitamínu D na zdraví ho nepřekvapily. „Teď je čas prakticky pro každého začít brát víc vitamínu D jako prevenci některých vážnějších typů rakoviny, některých dalších vážných onemocnění a zlomenin,“ řekl Dr. Heaney tisku.
Přírodní produkty obsahující Vitamin D: Biomin Vitamin D3, Hořčík 300 mg + vitamín D3, Osteo star a Fintabs CD bori - Piimax CD kalkki boori naleznete v naší nabídce.
Související články: Svět zachvátila epidemie nedostatku vitamínu D Vitamín D3 Co to jsou vitaminy a jaká je jejich funkce Vitamin D Rakovina - léčba podvázáním cév
|
|