|
|
Meditace snižuje nebezpečí úmrtí u srdečních onemocnění 14.04.2010
 |
O účincích transcendentální meditace na zdraví byla provedena studie, financovaná lékařskou univerzitou z Wisconsinu a Maharishi univerzitou z Iowy. Vědci došli k objevu, že v průběhu devíti let vykazovala skupina meditujících lidí o 47 % nižší četnost mrtvic, infarktů a úmrtí. |
V rámci této studie byly pozorovány dvě skupiny Afroameričanů, z nichž jedna se věnovala meditaci, a druhé skupině byly doporučeny oficiálně propagované změny životního stylu. Lidem z meditační skupiny bylo doporučeno provádět meditaci dvakrát denně po 20 minutách. Druhá skupina dostala instrukce, vztahující se k obvyklým metodám, které mají vést ke snižování rizika srdečního onemocnění. V průběhu sledovaných 9 let došlo v meditační skupině k 20 případům mrtvice, infarktu nebo úmrtí, zatímco ve druhé skupině se objevilo 31 takových případů.
Dr. Robert Schneider, vedoucí zmiňované studie a ředitel Centra pro přírodní medicínu a prevenci při Maharishi univerzitě konstatoval, že v meditační skupině bylo pozorováno všeobecné snížení tlaku krve a také významné snížení psychologického stresu. Přívrženci transcendentální meditace tvrdí, že tato studie dokazuje dlouhodobé pozitivní účinky této praktiky u všech, kteří se jí zabývají.
Vědci ovšem zaznamenali, že mezi lidmi z druhé skupiny se jen málo z nich řídilo instrukcemi a ve svém životním stylu zpravidla nerealizovali významné změny. Takovéto změny by se mohly projevit ve skupině mnohem efektivněji, kdyby lidé ve druhé skupině akceptovali dané instrukce stejně, jako se to podařilo v meditační skupině. To tedy může být důvodem, proč v rámci této studie nebylo prokázáno, že obdobných pozitivních účinků lze dosáhnout oběma přístupy.
Protože transcendentální meditace v sobě zahrnuje praktiky, které mohou být v konfliktu s názory různých náboženství, někteří lidé budou asi nakloněni k jiným způsobům, jak dosáhnout zlepšení zdraví a zabránit srdečnímu onemocnění bez toho, aby zrazovali svou víru.
Například: Mezi hlavní vitamíny a výživové doplňky, které vedou ke zdravějšímu srdci, jsou koenzym Q10, omega3 esenciální mastné kyseliny, vitamíny B, C a D. Důležité jsou i borůvky jako zdroj složky s názvem pterostilebene, která byla uznána Americkým úřadem pro zemědělství (USDA) za důležitou pro prevenci srdečních onemocnění a diabetu 2. typu.
Dalším účinným antioxidantem je resveratrol, který je obsažen ve slupkách vinných hroznů i borůvek, kterému se dostalo v poslední době už hodně pozornosti s ohledem na jeho výrazné účinky pro zdraví srdce. V jiné studii, provedené na Harvardské lékařské univerzitě, bylo prokázáno, že zvýšené dávky resveratrolu, podávané pokusným obézním myším vedly k prodloužení jejich života a k dosažení dobrého zdraví - a to i navzdory tomu, že jejich strava byla bohatá na tuky.
Samozřejmě se nabízí úvaha, jaké výsledky (proti běžné populaci) by se dostavily v prevenci uvedených onemocnění, pokud by tytéž sledované osoby pravidelně praktikovaly meditační techniky současně s preventivním užíváním výše jmenovaných přírodních látek…
Související články a videa: Infarkt myokardu Srdce a jak ho chránit Angina pectoris Hypertenze a léčivý vliv meditačních technik Vysoký krevní tlak, neboli hypertenze VIDEO: Vysoký tlak Meditace by mohla být budoucí ochranou před stárnutím - 1. část Nejčastější příčiny bolestí na hrudníku Kardiolog doporučuje plavání
| 14.04.2010 |
| autor: Ethan Huff | | zdroj: Volně přeloženo z www.naturalnews.com. | | další články v rubrice: Prevence
|
|
|