prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
forliving.cz
Nábytek, bytové doplňky
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku


baktevir

Konzumace alkoholu zvyšuje riziko dny

21.02.2006
http://www.celostnimedicina.cz/obrazky/xpuchyre.jpg
Doktor Hyon Choi z The Massachusetts General Hospital v Bostnu se svými kolegy zjistil, že konzumace alkoholu zvyšuje riziko dny. Největší riziko bylo zjištěno u konzumace piva, nejnižší u mírné konzumace vína.

Dříve se soudilo, že dnu může způsobovat pouze nadměrná konzumace tučného jídla. V březnovém čísle časopisu The New England of Medicine uveřejnila skupina výzkumníků doktora Choie informaci o tom, že rovněž mořské ryby a plody mohou zvyšovat riziko dny. Naopak mléčné výrobky údajně toto riziko snižují.

Pro studii byly použity výsledky ze studie The Health Professionals Follow-up Study, která probíhala již od roku 1986 a byla zaměřena na souvislost mezi dietními faktory a různými nemocemi.

Z celkem 47 150 mužů, kteří byli zahrnuti do studie, byla u celkem 730 mužů v roce 1998 diagnostikována dna. Vědci zjistili, že pacienti konzumující alkohol měli vyšší riziko dny, které rostlo se zvyšující se konzumací alkoholu.

Ve srovnání s muži nekonzumujícími alkohol bylo riziko dny u mužů konzumujících více než 50 g alkoholu denně až 2,5 krát vyšší. U mužů konzumujících 10-15 g denně bylo riziko dny 30 %.


Související články:
Častá konzumace hranolků v raném věku zvyšuje riziko rakoviny
Dna a dieta
Alkohol a játra


21.02.2006
autor: MUDr. Sylva Šebková
zdroj:

Lancet. 2004;363:1277-1281

další články v rubrice: Prevence
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Čisté střevo, výběr stravy - základem je zdraví
Nebezpečné očkování proti rakovině děložního čípku - vakcíny Gardasil/Silgard a Cervarix
Myšlenková dieta a naše tělo
Cukrovka
Játra a jejich detoxikace
Dna a dieta
Test kyselosti
Zingiber officinale (Zázvor lékařský)
Vyvážená strava - pomoc při překyselení
(c) 2004 VIVANTIS a.s.www.celostnimedicina.cz
O násNáš týmPomáhámeRSS