prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
forliving.cz
Nábytek, bytové doplňky
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku


baktevir

Hypertenze - ovesné vločky pomáhají snižovat vysoký krevní tlak

23.01.2007
http://www.celostnimedicina.cz/obrazky/xhypertenze113.jpg Sledujeme výzkumy a hlášení světových organizací a chceme upozornit na některé jevy v lidské společnosti. Výzkum, zabývající se přínosem diety v léčbě hypertenze, proběhl na University of Minnesota. Dr. J. J. Pins porovnával účinnost diety s obsahem celozrnných ovesných obilovin s běžnou dietou s obsahem obilovin pšeničných.

Spolu s kolegy zpracoval dvě nezávislé studie: jedna sledovala účinek diety u pacientů, léčených antihypertenzivy (léky snižující tlak krve), druhá pak u neléčených.

Studie 1: Proběhla na vzorku 88 pacientů s průměrným TK 160/100 mmHg. 45 účastníků dodržovalo ovesnou, zbylí pšeničnou dietu. Po 12 týdnech vysadilo nebo snížilo na polovinu svoji dávku antihypertenziv 73 % v "ovesné", ale jen 4 2% v "pšeničné" skupině. U pacientů v "ovesné" skupině, kteří dodržovali dietu a udržovali původní dávku antihypertenziva, došlo k významnému snížení TK. Laboratorní testy prokázaly po 12 týdnech ovesné diety snížení hladin celkového cholesterolu v průměru o 24,2 mg/dl, LDL o 16,2 mg/dl a glukózy o 15,0 mg/dl oproti "pšeničným" kontrolám.

Studie 2: Účinky obou diet byly porovnávány na vzorku 18 neléčených hypertoniků (s TK 130/160 mmHg, dTK 85 -100 mmHg). Podobně jako v prvním případě, i zde bylo u "ovesné" skupiny prokázáno významné snížení TK i hladin cholesterolu v plasmě. Podle názoru dr. Pinse by tedy lékaři měli svým pacientům s hypertenzí doporučovat dietu s obsahem ovesných celozrnných produktů. Každodenní konzumace ovesných obilovin může snížit potřebnou dávku medikamentů a významně ovlivnit TK pacienta.


Celková nabídka přípravků na snížení krevního tlaku.


Související články:
Hypertenze
Vysoký krevní tlak, neboli hypertenze
Infarkt myokardu
Krevní tlak a výživa


23.01.2007
autor: MUDr. Pavel ŠÁCHA
zdroj:

J. Family Practice 2002, www.jfponline.com

další články v rubrice: Ostatní
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Čisté střevo, výběr stravy - základem je zdraví
Nebezpečné očkování proti rakovině děložního čípku - vakcíny Gardasil/Silgard a Cervarix
Myšlenková dieta a naše tělo
Cukrovka
Játra a jejich detoxikace
Dna a dieta
Test kyselosti
Zingiber officinale (Zázvor lékařský)
Vyvážená strava - pomoc při překyselení
(c) 2004 VIVANTIS a.s.www.celostnimedicina.cz
O násNáš týmPomáhámeRSS