prozdravi.cz
Vše pro vaše zdraví
krasa.cz
Vše pro vaši krásu
parfemy.cz
Značková parfumerie
hodinky.cz
Značkové hodinářství
sperky.cz
Značkové klenotnictví
forliving.cz
Nábytek, bytové doplňky
logo  
lékařská poradnakatalog stránekobchod pro zdraví

Najdete nás na facebooku


baktevir

Cukrovka 2. typu – jak pomáhá strava ve středomořském stylu

01.02.2010
http://www.celostnimedicina.cz/obrazky/xcukrovka5.jpg Opět se ukázalo, že zastánci přírodní léčby měli pravdu. V jednom z nejrozsáhlejších náhodných průzkumů tohoto druhu vědci v Evropě porovnávali typickou nízkotučnou stravu předepisovanou běžnými lékaři při diabetu 2. typu se stravou ve středomořském stylu (Mediterranean style – dále jako MED). Ta bývá bohatá na „dobré“ tuky typu omega-3 nebo olivový olej, zeleninu a celozrnné složky. Výsledek ukázal, že strava MED významně zlepšuje zdravotní stav diabetiků a dokonce i může eliminovat u mnoha lidí nutnost užívání léků regulujících cukr v krvi.

V uvedené studii, která byla publikována ve sborníku the Annals of Internal Medicine, popsali výzkumníci nemoc diabetes 2. typu jako rozsáhlou a stále rostoucí pandemii. V roce 2025 se očekává v celém světě až 380 miliónů nemocných. Také se tu poznamenává, že Americká diabetická asociace (ADA) doporučuje nově diagnostikovaným pacientům, aby užívali předepsané léky a změnili svůj životní styl tak, aby jejich strava byla nízkotučná a aby se zbavili nadváhy. Podle převažujícího lékařského názoru však změny životního stylu nejsou samy o sobě dostačující, protože většině pacientů se nedaří řešit nadváhu. Každý kilogram, o který zhubnou, se jim vrací zpět a jejich nemoc se pak ještě dál zhoršuje.

Léky ale nejsou všemocné. „Terapie s pomocí léků často selhává v průběhu času a některé přípravky mají spojitost mj. s rizikem kardiovaskulárních nemocí,“ napsali ve studii vědci z the Second University of Naples (Itálie) a z the Warwick Medical School in Coventry (Velká Británie).

Když se hledaly vhodné změny v životním stylu, které mají dlouhodobé přínosy pro léčbu diabetu, výzkumný tým došel k přesvědčení, že stravování v MED stylu může být velmi přínosné pro diabetiky. Je to hlavně díky vyššímu obsahu mono-nenasyceného tuku (monounsaturated fat), který je známý svou prospěšností při kardiovaskulárních nemocech a také tím, že zvyšuje citlivost na inzulín. Už v předchozích třech velkých studiích se ukázalo, že konzumací zvýšeného množství zeleniny a ovoce, které jsou podstatnou součástí Středomořské stravy, se snižuje riziko diabetu. Proto si vědci dali za úkol provést přímé a dlouhodobé porovnání MED stravy a obvyklé lékaři doporučované nízkotučné a kaloricky omezené diety.

Do zkoumané množiny bylo zařazeno 215 pacientů s nadváhou v nemocnici v Naples, u kterých byl nově diagnostikován Diabetes 2. typu. Nikdo z nich dosud neužíval léky na snižování hladiny cukru v krvi. Tito lidé byli náhodnou metodou rozděleni do dvou skupin: v první byla předepsána strava MED a ve druhé klasická nízkotučná dieta pro diabetiky, kterou měli dodržovat po dobu 4 let. Specialisté na dietu a výživu radili lidem z obou skupin při setkáních jednou za měsíc v průběhu prvního roku, a pak se setkávali jednou za dva měsíce po celou dobu tří následných let.

Ukázalo se, že v první skupině bylo možné velmi často odložit nasazení léků – jen 44% lidí začalo užívat léky, zatímco ve druhé skupině muselo na léky přejít až 70 % nemocných. Navíc se ukázalo, že u lidí z první skupiny, došlo k zeslabení rizikových faktorů pro vznik kardiovaskulárních nemocí.

Lidé z první skupiny, se také více zbavovali své nadváhy – a to i navzdory nezvýšené tělesné aktivitě a stejným kalorickým hodnotám zkonzumovaných potravin. „Pro MED stravování zjevně (i když ne bez výhrad) platí, že umožňuje mj. i větší úbytky váhy“, napsali v závěru autoři studie.

Z uvedeného lze vyvodit závěr, že proti diabetu 2. typu může být funkční léčbou i prostá změna stravování. „Mnohem důležitější ale je, že přínosy změn životního stylu by neměly být přehlíženy. A to i navzdory rozsáhlému doporučování léků, které se vyskytuje v současné lékařské literatuře,“ jak poznamenali vědci.

Celková nabídka přípravků na normalizaci hladiny krevního cukru.


Související články a videa:
Cukrovka
Cukrovka - pokračování
Cukrovka - smrtící iluze o této chorobě
Cukrovka druhého typu je pravděpodobně vyléčitelná (rozšířené vydání)
VIDEO: Cukrovka
Chrom
Vanad
Zdravá výživa a cukrovka
Těhotenská cukrovka
Je onemocnění karpálního tunelu předzvěstí diabetu?


01.02.2010
autor: S. L. Baker
zdroj:

Volně přeloženo z www.naturalnews.com.

další články v rubrice: Nemoci
Překyselení organismu a zrádnost jeho jednoduchých řešení
Nebezpečné očkování proti rakovině děložního čípku - vakcíny Gardasil/Silgard a Cervarix
Čisté střevo, výběr stravy - základem je zdraví
Cukrovka
Játra a jejich detoxikace
Myšlenková dieta a naše tělo
Dna a dieta
Test kyselosti
Zingiber officinale (Zázvor lékařský)
Vyvážená strava - pomoc při překyselení
(c) 2004 VIVANTIS a.s.www.celostnimedicina.cz
O násNáš týmPomáhámeRSS